JVC GZ-HD7 Full HD Camcorder zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HD7 Full HD Camcorder zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Louis Palmans 06-07-2009

Ik heb de indruk dat de optische stabilisator niet werkt, ik zie geen verschil met OBS op aan of uit.
Ik weet niet of dit een fout van de camera is. Feit is alleszins dat ik noch van JVC Belgium of JVC Nederland een antwoord op mijn vraag kreeg.
Bovendien ben ik blijkbaar niet de enige die dit probleem heeft want op Internet staan talloze opmerkingen van andere bezitters van deze camera en zij moeten ook afrekenen met hetzelfde euvel. Zij hebben evenmin een oplossing of zelfs maar antwoord van JVC ontvangen. Is er toch iets mis met deze camera of werd hij te vroeg gelanceerd om toch maar de eerste fabrikant met een HD camera te zijn. Ook de bijgeleverde software is oud en heeft dringend enkele upgrades nodig. Bij Power Director is zelfs geen brandmodule voorzien.
Verder wil ik U wel laten weten dat de camera, afgezien van deze fout zijn werk goed doet en ik er tevreden mee ben. Ik heb wel een uitwendige microfoon moeten kopen omdat het windgeruis via de oorspronkelijke microfoon niet te harden was.
Sorry voor de negatieve opmerkingen maar JVC zou het makkelijk kunnen oplossen door een duidelijk antwoord te geven.
Groeten

H.VERHEIJEN 23-06-2009

meneer/mevrouw,

Deze camera munt vooral uit door zijn schitterend beeld en bedieniningsgemak.
Heb nooit betere camera gehad.
Prettig is ook,dat ik de camera visueel kan gebruiken,waardoor ik rustiger kan filmen.

m.v.g. H.VERHEIJEN

Johan1956 12-02-2009

Ben een paar maanden in het bezit van de JVC GZ-HD7, en heb er spijt van dat ik deze heb gekocht, ga hem binnenkort inruilen of verkopen.
JVC heeft geen goed ondersteunend programma (na tel. contact geven ze dat ook toe, ze werken daar nog aan) via een nood programma lukt het nu tijdelijk om de beelden te bewerken in Final Cut Pro 6.
Baal dat ik hem heb gekocht en doe hem snel weer weg.

hkdjustin 26-12-2007

Zoals eerder beschreven werkt de beeld stabilisatie zo goed als niet. Let zoiezo op dat je de stabilisator uit hebt als je de camera op statief hebt. Verder stelt de camera erg slecht scherp als je een pan beweging maakt(opzij) is die voortdurend aan het zoeken naar zen focus punt. Dit is op te lossen door de shutter op 1/80 te zetten of liever nog hoger in plaats van de default instelling van 1/50. Dit kan alleen in goed belichte ruimtes want anders word je beeld te donker. Verder is het erg onhandig dat die alles opneemt/opslaat in .Tod formaat. Zo ver ik heb kunnen vinden is dit een soort van ingepakte mpeg2. De extensie veranderen van .tod naar mpeg2 is voor de meeste edeting programmas al genoeg. Werkt dit niet dan kun je de video beelden importeren in de bijgeleverde edeting software, en die zet het dan automatisch om in mpeg. Deze bestanden zijn dat terug te vinden in je MyWorks(als je dit niet aangepast hebt natuurlijk) Op deze manier is het video materiaal goed te bewerken. Verder vind ik de scherpstel ring matig werken en zijn de knopjes om handmatig in te stellen onhandig geplaatst. Als je eenmaal zo ver bent dat alles goed is ingesteld heb je wel een erg strak plaatje.

Frans S 09-11-2007

Camera is van zeer goede kwaliteit (indien je over een full HD TV beschikt) op dit moment, maar de brander die in combinatie verkocht wordt is achterhaald.
Als je de opgemomen video's wilt overzetten op een DVD dl kun je max 42 min op een dvd zetten, indien je nog even wacht en de Blu ray branders/spelers iets gunstiger in prijs worden, dan gaat een wereld voor videobewerking (25/50 GB oftewel 135 min HDTV) open. Wat nog een groot nadeel is: het bewerken van video's, om 7 minuten te importeren duurde zeker 10 minuten, hoelang duurt dan de gehele 5 uur?
Maar ja, elk begin is moeilijk.

mr jersalsero 16-10-2007

net de camera 2 weken in huis. De lichtgevoeligheid valt mij tegen. Was ik ook al bang voor omdat bij de specificaties nergens wat over de LUX-waarde stond. JVC gebeld hoeveel dat nou was. Daar zeiden ze 2 lux. Bij schemer en binnenshuis valt de opname tegen bij wat minder licht. Overgaan naar handmatig is niet te doen vanwege de bewegende beelden. Ook het editprogramma is te kindelijk en onvoldoende. Als je een beetje iets wilt dan moet je het programma in zijn volledigheid aanschaffen. De TOD bestanden zijn nog niet te lezen door de programma's die ik ken. En sorry, voor de mensen die de TOD's omzetten naar mpeg. Dat is de hele opzet van mooie HD beelden om zeep helpen. Een zwakke schakel in de ketting maken... De beeldsstabilisatie laat het m.i. ook afweten. En om nog even door te zeuren. De kleine handmatige knopjes zijn veel te klein gemaakt om deze makkelijk te bedienen. Moet dus nog e.e.a. aan de camera geupdate worden.

jorem 03-08-2007

Beeldstabilisator werkt niet. En die heb je toch wel nodig als je met de hand filmt. Heb camera terug gestuurd en hoop dat dit gewoon een productiefout was.

Software bij de camera is niet echt op. Als je de bestanden omzet naar MPEG verlies je veel van de kwaliteit. Magix Movie Edit Pro 12 kan met de bestanden werken en de bestanden zijn goed van kwaliteit na omzetten.

Verder echt een mooie degelijke camera waar makkelijk mee te werken is.

Ruud Haefkens 17-07-2007

Een paar dagen geleden heb ik de pachtige camera gekocht. Dan ga je natuurlijk, met de handleiding in de hand, alle mogelijkheden uitproberen. Dit zijn er enorm veel en ik dacht in eerste instantie yep, ik heb een goede keuze gemaakt. Toen wilde ik de beeldstabilisator (OIS) eens testen en kwam tot de ontdekking dat deze niet werkte. Ik ben op internet gaan snuffelen om te kijken of ik iets fout had gedaan. Toen sloeg de schrik om mijn hart. Het is namelijk een algemeen probleem bij deze camera. JVC erkend het probleem en er is ook geen oplossing voor. Bij zo'n kleine camera is een beeldstabilasator gewoon een MUST. Ik baal enorm en breng de camera morgen terug. Ik vind het zeer vreemd dat ik deze gigantische fout van de camera niet in bovenstaande beoordelingen tegen kom.

CSL 26-06-2007

Ik heb sinds kort deze camera aangeschaft, omdat hij gewoon de beste is wat je nu kan krijgen. Op een FullHD of HD ready Tv zijn de beelden gewoon niet te beschrijven. Heel erg goed dus. De mogelijkheiden zijn ook uitstekend te noemen. De LCD scherm is ook fantastisch. Hij ziet er ook professioneel uit. Het enige minpunt voor mij was de foto resolutie die maar 1920 x 1080 pixels is. En dat is op een Sharp Full HD tv van 42 niet echt mooi. e moet er minstens op 3 meter bekijken. Dan is het wel te doen.
Dit was ook bijna de Reden geweest waarom ik eerst een SONY HDR-SR8 had willen aanschaven. De tweede reden is dat de JVC stereo geluid opneemt En dus niet zoals de SONY in 5.1. De SONY heeft ook nog's een 100GB HD en deze dus 60GB maar is meer dan genoeg. Er moet wel erbij gezegd worden dat de SONY in HD opneemt en vervolgenssoftwarematig upscaled naar FHD maar bij de JVC wordt het gewoon hardwarematig opgenomen en daarom is het beeld veel realistischer en mooier. Deze is voorlopig ongetwijfeld de beste wat u kunt kopen. Ik zou wel een externe Microfoon erbij kopen. Er staat trouwens bij de Informatie dat deze camera een Touchscreen heeft maar dat is niet zo.
mvg, csl

Frans Prins 17-06-2007

Jemig wat een perfecte camera
heb er al veel mee geexperimenteerd en alles werk zeer goed
eerst beelden al op en 1meter groot Sangson HD schem bekeken het de beelden zijn zo mooi gestoken, alsof je een bewegende foto bekijkt
in een woord een topper

Walt 20-05-2007

Bij de aanschaf getwijfeld tussen de Canon HV20 (tape), de Panasonic HDC-SD1 (SD-kaart) en deze JVC. Omdat ik geen gehannes wilde met allerlei verwisselbare informatiedragers heb ik gekozen voor de JVC met harddisk. 5 Uur film is doorgaans meer dan genoeg en de verkeerde scenes kunnen onderweg al verwijderd worden, dus dat scheelt ook in (direct weer bruikbare) opnameruimte.
De eerste beelden die ermee geschoten zijn, zijn fantastisch (weergave via HDMI op een Pioneer 436XDE). Het beeld is helder en enorm gedetailleerd, True HD.
De optische stabilisatie doet zijn werk prima.
De camera is klein, maar toch dermate robuust gebouwd, dat hij prima in de hand ligt. Door zijn zwarte uiterlijk oogt hij ook erg professioneel en komt niet plastic over. Alle bedieningsknoppen zitten op een logische plaats op de camera.
Vooral de joystick aan de zijkant van het lcd-scherm is een handig hulpmiddel. Je schiet zo door de menu's heen.
De geluidskwaliteit scoort iets minder. Het geluid is prima, maar ik had hier toch graag een surround mogelijkheid gezien.
Er zijn ruim voldoende aansluitmogelijkheden aanwezig om de camera op pc's en schermen aan te sluiten (zelfs een HDMI).
Over de duurzaamheid is weinig te zeggen, maar gezien de reputatie van JVC zit dat wel goed.
De prijs is hoger dan die van Canon, Panasonic en Sony, maar mijns inziens is hij de extra investering meer dan waard.